Första födelsedagspresenten

Publicerat klockan: 20:18:36 den 2012-01-22



För ett par veckor sedan sa Ellen till mig att hon och Rilla planerade att springa Midnattloppet tillsammans. "Åh, det vill jag också!" utbrast jag och hon föreslog att jag skulle haka på.

Tänk er att springa den första milen i mitt liv, ha ett mål med träningen... På senare tid har det gått sådär med träningen, med tanke på att jag varit så sjuk och att det inte ger mig någonting. Jag menar, jag tränar ju inte precis för att gå ner i vikt eller bli mer trimmad, och kondition syns ju inte precis, så motivationen har inte precis varit där. Men jag tänker, om man springer en hel jävla mil om ett halvår, då måste jag ju ligga i hårdträning tills dess. Då får jag ju äntligen ett mål med träningen och dessutom löparbuddies.


Ikväll dimper det ner ett sms i min inkorg från, just det, Ellen.

- Jag har kombinerat en krya-på-dig, födelsedags- och sätta-upp-mål present till dig och du får den idag, så det blir tyvärr inget sen. Kolla din mail!

Och vad hittar jag där, om inte en bekräftelse på anmälan till Midnattsloppet?! Jag ska alltså springa loppet och är så fantastiskt glad! Vilken liten finurlig pärla hon är, den där Ellen! TACK och massa massa kärlek till dig! <3 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0