En spontan fredagskväll

Publicerat klockan: 20:55:02 den 2012-01-16




I fredags hade jag middagsdate med Ellen och Per, innan han åkte tillbaka till Linköping igen (där han pluggar). Vi gick till Tasty Thai som ligger på en tvärgata till Drottninggatan. Gillade inredningen och maten, gå gärna dit! Höjer glaset till servitrisen med kort rött hår, grymt bra service!

Under middagen:
Ellen: Jag saknar Rilla.
Julia: Jaha?
Ellen: Jag vill åka till Rilla ikväll.
Julia: Nej, det vill du inte.
Ellen: Nähä?
Julia: Nej, det är bra att längta lite också.
Ellen: Men jag vill vakna upp med honom imorgon.

Vi glider in på ett annat samtalsämne. Lite senare;

Ellen: Julia, vad ska du göra ikväll?
Julia: Hem och sova.
Ellen: Nej, det ska du inte.
Julia: Nähä?
Ellen: Nej, vi ska till Rilla.

Så här var det. Världens bästa Rilla pluggar på Bosön och på fredagkvällen firades hans housemate som fyllde år. Massa folk, musik, beerpong, snicksnack och dansande. Älskar att träffa nytt folk. När vi kom och överraskade (Ellen visste förstås att det var okej att vi våldgästade) blir jag passad följande kommentar av A; "Ja, du är då alltid full av överraskningar"

Det slutar med att det mitt i natten pumpas upp en jäkla massa madrasser, täcken plockas fram... ÄLSKAR spontanitet!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0