En helg med skånska bönan

Publicerat klockan: 21:12:49 den 2012-01-16




När jag kommer hem från Bosön på lördagen är jag dödstrött. Min skånska böna Sabina skulle komma till mig under helgen, så jag tänker att en dusch, lite mat och en tupplur ska göra susen. Går och lägger mig vid 4pm och tänker att det är lagom att sova en timme. När jag vaknar är klockan kvart över sex. Jag är helt yrvaken, har inte koll på vart jag är och känner mig helt luddig i huvudet. Får fatt i telefonen, inser vad klockan är och drabbas lite smått av panik. Massvis med sms har trillat in och missade samtal. Jag måste ha varit helt väck, jag som inte hade mobilen på ljudlös! Sabina skulle komma till mig vid den tiden och jag känner mig som världens sämsta vän som "sovit bort" hennes ankomst. Ringer henne med en gång. Jag förklarar läget, hon kontrar med att hon också somnat, i soffan framför tv:n. Pjuh, andas ut.

När hon väl kommer käkar vi middag med min familj, äter godis och grinar ikapp till The Notebook.

Efter att ha sovit bort halva söndagen går vi upp, äter frukost, läser tidningen och gör oss i ordning. Lite mesig shopping, Naturhistoriska Riksmuseet, Cosmonova och middag ute stod på schemat. Vi springer runt som små barn på museet, ska testa alla saker som går att testa. Filmen "Born to be Wild" var grymt bra, gå och se den om ni kan! Vi hittade en mongolisk ställe att dinera på. Rullade därifrån.

Snabbt hem, hämta hennes packning och vips! Så var hon borta. Usch, jag saknar henne redan tokmycket. Det är läskigt hur man ibland klickar med människor. Första gången skånska bönan och jag träffades med tjejgänget (även kallat "The Gurl Mafia") så kom vi så sjukt bra överrens. Utseendemässigt är vi varandras motsatser, men när det kommer till personligheten är vi i stort sett samma skrot och kort.

Nu ska hon ut och göra Asien. Kommer alltså inte kunna skypa med henne på evigheter, booo! Men, hon kommer snart tillbaka, och då ska jag ta en tripp ner till kära Skåneland innan hon kommer upp till sin favorithuvudstad igen. Muy bien!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0