Städa in och ut

Publicerat klockan: 09:56:52 den 2012-02-18

Igår när jag kom hem från jobbet, efter att ha jobbat över flera timmar, var jag arg, trött och ledsen. Orsak? Privat. Jag var ute och gick i kylan en halvtimme, fort gick det, jag var så arg. Det hjälpte lite. Sen kom jag hem och bara släppte allt där jag stod. Sket i att det blev stökigt och fult. Jag bara sket i det. Oredan matchade mitt humör på något vis. Somnade tidigt.

Vaknade imorse i röran. Såg allt och påmindes om att jag inte var på topp igår kväll. Samsades med den tanken och insåg att idag var en bättre dag, en dag då man städar undan skiten, både inombords och röran omkring sig. Det blir väldigt teraputiskt för mig, att städa rummet blir som att städa up mig själv. Hokus pokus filliokus flum plum kanske, men gissa vad? Det skiter och i, för det funkar för mig.

Peace out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0