En vecka

Publicerat klockan: 00:05:56 den 2011-05-12



Imorgon är det torsdag. Imorgon innebär två saker. Jag har en vecka kvar på Banana Republic och MAMMA KOMMER!!! Ni förstår inte hur exalterad jag är över detta! Det blir första "resan" som mamma och jag spenderar på tu man hand, mor och dotter. Vi kommer bo i High Street Kensington. Väldigt fint hotell med gym, pool, restaurang, dygnet runt reception... Frukost är inte inkluderat, vilket jag tycker är bara bra, för det är så många ställen jag vill ta henne till. Olika cafeér och restauranger, dagsutflykt till Oxford eller Brighton, musikal, svänga förbi jobbet och eventuellt handla någonting till männen där hemma, solsken i parker... Det är på tiden att vi gör denna resan tillsammans.

Jag rotade lite i fotoalbumet efter bilder på oss och bestämde mig för att lägga upp dessa två. Inte de snyggaste kanske, men vad gör det när jag ler när jag tänker tillbaka på när respektive bild togs?

Bild nummer 1: Slutproduktionen. Jag hade influensan, var fysiskt och mentalt utmattad, blodet fullkomligen sprutade ner back stage vareviga kväll från näsan, men som vi säger inom teatervärlden: the show must go on. Mamma var en hero in disguise och hämtade mig efter föreställningarna. Vad mycket det betydde. På bilden har jag teatersmink som ska göra att jag ser för jävlig ut och håret uppsatt på det där speciella sättet med hårnålar, nylonstrumpa och hela köret för perukens skull. Mamma är i alla fall vacker.

Bild nummer 2: I Thailand. En av de sista kvällarna. Efter lite sista minuten shopping bestämde brorsorna för att klä ut mamma till en gangster. Precis när de skulle knäppa bilden kom jag in på rummet och kutade in och hann precis fångas på bild.

Kommentarer
Postat av: Ida

åhhhh vad mysigt med mamma-dotter resa!! :)) känns som en bra timing också va? Bara en veckas av slit o släp på bananen, wow!

2011-05-12 @ 01:07:50
URL: http://londorama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0