Nytt liv

Publicerat klockan: 14:22:14 den 2011-05-12


Ända sedan jag flyttade till London har kroppen fått ta skit. Sena partykvällar, skräpmat, oregelbundna jobbtider, lite sömn, lite sol och lugn, skippade måltider, ingen träning... Min kropp ändrar sig inte formligen, men jag känner det inombords, när jag blir anfådd, trött efter en lång dag, suget efter take away osvosv. Jag är inte uppväxt på detta sättet, träning och någolunda nyttig kost har alltid varit en självklarhet för mig. Därför börjar det verkligen kännas at något är fel nu.

I och med flytten till Stockholm ska jag vända mitt liv upp och ner. Powerwalks, cykla, gå istället för att ta bussen, styrkepass, simma. McDonald's och KFC är, när man tänker efter, inte så gott egentligen. Någon gång då och då, javisst, men om sanningen ska fram så trodde skräpmatsfreaket Alberto att han hamnat i mathimlen när vi bjöd honom på hemmagjord middag bestående av örtkryddad kyckling, grekisk sallad och vallmobröd häromdagen. Gör man rätt så är nyttigt alltid godast!

Jag vill vara snäll mot kroppen och få den att må bra, så detta plus att vänner, släkt och familj är så glada att jag kommer hem gör att jag verkligen har någonting att se fram emot! Fjärilar i magen, yeeey! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0