Var en turist!

Publicerat klockan: 13:26:02 den 2011-03-14


Jag har kommit underfund med en sak. Oavsett hur länge man bor på en plats så ska man alltid tänka att man är en turist. Skiner solen ute och man är ledig ska man ut och upptäcka, inte sitta hemma framför datorn och uggla. Gå på museum, sitta på ett café i solen, shoppa, gå ut, äta god mat osvosv. Hela tiden tänka att man är en turist. Gör man detta och sedan inser att man sett allt som går att se, då är det dags att dra vidare, eller åtminstonde åka på en weekendresa någonstans. Livet blir mycket mer intressant och spännande om man gör så.

Jag kom att tänka på det häromdagen. Oftast så får jag minst en ordentlig London-orgasm i veckan, men på senare tid har den känslan puttats undan lite. Jag älskar fortfarande staden och har sett långt ifrån allt. Så varför? Jo, därför att jag inte upptäckt. Jag jobbar, kommer hem, äter samma sak, städar rummet, har galej hemma...

Så, eftersom jag faktiskt är ledig idag, solen visar sig på sin bästa sida, jag bor i en helt fantastisk stad som har mycket kvar att erbjuda, ska jag upptäcka lite grann. Jag tänker... bekväma skor, hitta någon trevlig park/café och läsa Marie Claire över en cappucino och gå på museum, typ Tate Modern. Hur bra låter inte det?! Ut och upptäck!

Kommentarer
Postat av: Carmen

turistande är väldigt utmattande :P

2011-03-14 @ 18:40:04
URL: http://carmendeleaumelby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0