Turista mig hit, turista mig dit

Publicerat klockan: 21:52:28 den 2011-03-14


Nog var jag en turist alltid! Tog en långpromenad längs Themsen, både på South- och Northwark sidan. Pausade i en liten shop som sålde konstböcker för en billig peng och en lång sväng inne på Tate Modern. Blev riktigt imponerad av en äkta Monet (Waterlilies) och den surrealistiska sidan av våning 3. Det var faktiskt ganska befriande att knata omkring på museet själv, jag kunde titta på det jag ville, snabbt som långt och skippa de våningar jag inte fann intressanta.

Efter att ha gått förbi St Pauls Cathedral (dit in tänker jag definitivt gå snart, otroligt vacker katedral!) hamnade jag på Casa di Caffé, där jag skrev lite om olika konstnärer över en riktigt krämig cappucino och banoffe pie. Kvällen har bestått av KFC, Gossip Girl och dusch. Plattade håret så jäkla snyggt, böjde liksom topparna. Inspiration från Blair i Gossip Girl, säsong 2.

Gäster kommer ikväll. Tänkte ta mig en liten tupplur innan dess. Tills vidare,

Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0