En passionerad kärlek

Publicerat klockan: 13:13:45 den 2011-06-14


En dag på fyrhjulingen i Magaluf med Elin i maj förra året.

Den som inte hängt med på att jag har en djup, passionerad kärlek till att resa måste vara bakom flötet. Det är någonting speciellt med att inte vara hemma. Jag är djupt tacksam över att ha hemma som en trygg bas, så att jag kan resa som en tok och sen komma hem och landa. Det är någonting speciellt med att uppleva ett nytt land och dess kultur, träffa nya människor och få nya insikter, prova på främmande mat, testa sig fram genom språk och gester. Värmen, att konstant vilja upptäcka, slänga sig på sängen efter en lång dag och slockna direkt av alla intryck.

Och alla dessa människor man klickar med och fortfarande har kontakten med. Och det är ju perfekt sen när man ger sig ut och reser igen. När man kanske åker till deras hemland eller bestämmer träff medan man är på resande fot någon annanstans. Argentina-Emma, Paris-Chris, Australien-Sophie, Portugal-Alberto, Italien-Francesca och Salma-London för att nämna några.

I början av juli drar jag och familjen iväg till en liten ort i Spanien och semestrar. Kan knappt bärja mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0