En helg i Skärgården

Publicerat klockan: 23:37:53 den 2011-06-13


















Efter ytterst lite sömn i fredags, vaknade jag klockan sju på lördagsmorgonen. Mötte upp Ragge, Jocke och Pärka. Tillsammans tog vi oss till Strandvägen, där Ellen och Rilla joinade. En Waxholmsbåt på två timmar tog oss till Ingmarsö, där vi blev hämtade med båt av Jocke och åkte till Södra Ingmarsö, där han har sitt landställe. Där var redan några andra sedan dagen innan.

Totalt var vi elva personer, och fy bubblan vilken helg jag hade! Vi solade och lyssnade på musik, åt varmkorv till lunch, hade 5-kamp, åkte Bobby car nedför berget, grillade entrecot till middag, badade och bastade (årets första dopp!) I mer än ett dygn var jag uppe, så man var inte så kaxig när solen väl steg upp. Då satt vi på altanen, där folk försvann en efter en för att sova. Vi var fem stycken kvar tills solen hade stigit upp helt och hållet.

Vi letade upp en ledig stuga och sov. Några timmar. Gissa vilka fem som var uppe? Vi som gick och la oss sist så klart. Frukost på altanen. Istället för att lyssna på chill morgonmusik garvade vi läppen av oss när vi lyssnade på en Bamse ljudbok. Lyssna på "Fotbollsmatchen" bara ska ni få höra...

Några timmar senare satt vi i båten på väg till andra ön för att åka hem. Vi kämpade med att få igång motorn, och det gick väl sådär, även om grabbarna stod på klippan på ön och försökte skrika hur man gjorde. Jocke och jag gav upp och började ro istället.

På den stora båten (Cinderella 1) satt vi i det privata rummet och spelade kort och åt köttbullsmackor och bakad potatis med skagenröra. Man är ju så där lagom kaxig dagen efter när man dessutom sitter på en gungande båt...
Vi landkrabbor var glada att komma iland. Jag åkte hem, släppte allt och somnade i soffan. Vaknade tre timmar senare. Åt middag, tog en dusch och gick och la mig. Vaknade 11 timmar senare och mådde prima! Det var min helg det! Älskar spontanitet!

Btw, vill bara tillägga att mattekunskaperna från skoltiden fick komma till sin rätt igår. 50 myggbett på benen och 11 på rumpan. Funtar på om myggmedlet inte bara var koncentrerat socker...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0