Nu börjar slutet

Publicerat klockan: 20:05:29 den 2011-07-19


Igår såg jag, pappa och John den åttonde och sista Harry Potter flmen; Harry Potter and the Deathly Hallows part 2. Hej och hå vad jag lipade, så himla bra avslut, grand finalé x4. Den slutade precis så som jag ville att den skulle sluta, men jag kan inte låta bli att tycka att det hela är lite bittersött. Jag har liksom växt upp med Harry Potter, läst alla böcker, både på engelska och svenska, flertalet gånger samt tittat på filmerna fler gånger än vad jag kan räkna på fingrarna. Och nu... nu blir det inga fler filmer. När den sista boken kom ut tyckte jag det förtås var lite jobbigt, men inte lika jobbigt som nu, för då hade jag ju fortfarande några filmer att se fram emot. Nu är det liksom slut. The end is here...

Och förresten, för er som undrar om den är värd att se på bio svarar jag: Ja, för helvete!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0