Har du varit ute och rest lite, väskan?

Publicerat klockan: 19:53:16 den 2011-07-19


Min resväska har varit ute och rest - utan mig.

En annan sak jag har fått tampas med är att flygbolaget slarvade bort mitt bagage när vi skulle resa hem från Palma. När vi landade på Arlanda väntade jag tålmodigt på min resväska. När de sista resväskorna rullat ut och in på bandet flertalet gånger började jag ana ugglor i mossen. Gick och anmälde min väska försvunnen och fick hjälp av en väldigt trevlig herre, som dessutom visade sig känna min pappa när han knallade förbi.

Dagen efter ringde de och sa att de hittat väskan - i England. Porthsmouth för att vara lite mer precis. Fick besked om att väskan förmodligen skulle dyka upp senare samma kväll eller nästa morgon. Fick samtal 07:48 imorse (två dagar senare alltså), då se sa att väskan skulle komma idag mellan 13-16. Den dök upp vid min dörr 16:15 och jag ville nästan krama den välkommen hem. Nöjde mig med att säga "Har du varit ute och rest lite, väskan?"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0