Fruktansvärt

Publicerat klockan: 10:51:30 den 2011-07-23
Minst 84 döda på ön Utöya. Gärningsmannen misstänks även för bombdådet i regeringsparlamentet i Oslo, där 7 minst sju dog.
Det är fruktansvärt vad som har hänt i Norge. Igår, minuten efter det hänt kom vår granne och frågade om vi hört vad som hänt i Norge. Själv hade jag ingen aning. Innan jag gick och la mig var det sagt att 16 personer var döda. När jag vaknade imorse hade det eskalerat till 84. 84 personer döda. Och då är det ändå inte en slutgiltig siffra man landat på.
Krig och konflikter pågår i hela världen, men Skandinavien håller sig ändå på mattan och är inte särskilt delaktiga med trupper och så vidare, så en katastrof som denna är ofattbar. Det händer liksom inte. I vårt grannland. Jag har en klump i magen och lider verkligen med alla drabbade. Skickar dem alla stärkande tankar jag kan.
Vill du ha senaste infon om detta, använd den här länken.
Om du känner att du vill prata med någon utomstående, klicka här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0