Det är nu det är som bäst

Publicerat klockan: 12:56:09 den 2011-07-31


Jag tog ju tåget upp från landet själv för att gå på inbokade middagar och träffa lite folk som jag inte träffat på länge samt ska flytta utomlands igen. Okej, jag ska inte sticka under stol med att det är hundra gånger bekvämare att ha en egen maffig plats, tillgång till internet, toalett och bensträckare (utan att behöva stanna) och inte sitta och mosa ihop sig i baksätet av bilen med två fullvuxna fotbollsspelande bröder.

Den här sommaren har jag kännt mig så himla harmonisk. Sist jag mådde så här var när vi var i paradiset Thailand och levde loppan, och bara av att jämföra med det, så får sommaren en ganska schysst betyg. Det är härligt väder utan tryckande värme, jag vaknar när jag vill, äter en ordentlig frukost och tar mig tid att läsa tidningen och faktiskt uppskatta det.

Igår tog jag med en vinflarra till Ellen. Vilken frihet att kunna gå på systemet, dra iväg när man känner för det, berätta om problem utan att bli dömd. Känna att man har det bra.

För vem av er klarar sig utan frihet och harmoni? Inte jag i alla fall. Det är nu det är som bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0