Will & Kate

Publicerat klockan: 22:40:51 den 2011-04-23

Fint par.

God kväll på er!

Denna helgen är det påsk och nästa helg firar ni Valborgsmässoafton. Har ingen aning om det är någon av de 40.000 svenskar som bor här som firar det, det gör mig detsamma. Kommer ha andra saker att tänka på. Nummer ett: jobb. Nummer två: William och Kate blir äkta makar. Vilket ståhej det blivit. Typ halva världen turistar loss här, maffiga flaggor har satts upp längsmed hela Regent Street, i varje butik hittar man kaffekoppar med bilder på de lyckliga tu. Tidningarna vakar över dem som hakar. "Kate shoppingdag nummer 2 på King's Road". Det lustiga är att i princip all publicitet handlar om Kate. Eller vad de gjort tillsammans. Inte enbart William. Kate/ Kate och Will. Punkt.

När Victoria och Daniel gifte sig förra året var jag på semester i USA. Kommer ihåg att Jennifer och jag pinnade tillbaka till lägenheten från en dag på stranden, tidigare än alla andra, för att få en glimt av bröllopsscenerna. När Daniel höll sitt tal till Victoria satt vi båda framför laptopen och grinade (Stockholmskt "grina", inte den skånska varianten där man garvar). Trots att jag var lite bitter över att jag inte var i Stockholm just då kändes det lite bättre när nära och kära hörde av sig och gav mig grova uppdateringar. Nu är jag där det händer. Yes! Det känns lite ballt faktiskt, att jag kommer vara i staden med stort d. Det är på fredag det händer, folks. Stay tuned.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0