Mat-tips

Publicerat klockan: 12:17:21 den 2010-09-17



Det blev sent igår. Var på personalfest med middag och bowling. Det var skitkul, tror nästan att jag vann också! Vi var stenseriösa, har ont i fingrarna efter att ha slungat iväg det där tunga klotet x antal gånger. Efteråt gick vi över till Hard Rock Café och snackade lite över några cola och öl, lattjo! Det är fina tjejer jag jobbar med!

Trivialt: Igår hade jag inte ätit på flera timmar. När vi skulle besälla var jag så hungrig att jag mådde illa. Så när maten äntligen kom slängde jag mig i den och hällde i mig drickan. Detta resulterade i att jag mådde fruktansvärt illa. Så typiskt mig, hjärnan hamnar liksom i offline-mode när jag är superhungrig.

En kollega tipsade därför mig: "Ät lugnt, mättnadskänslorna dyker inte upp förrän en kvart senare" och "drick vatten så försvinner illamåendet". Det var verkligen sant! Så från och med nu är det skärpning, jag måste sluta slänga i mig maten, mår så himla dåligt annars!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0