Ett litet annorlunda äventyr

Publicerat klockan: 12:14:34 den 2010-09-20
Jag är helt död. Jobbade som sagt med valet igår och det blev inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Var lite negativt inställd innan jag kommit dit, men shit pommes frites vad kul det var! För att vara ett en-dags-jobb var det himla skoj, omväxlande, varierande och utmanande. Dessutom var det kul att träffa kollegor som jag annars aldrig skulle ha träffat. Jag och mitt valdistrikt kom sjukt bra överrens!

Dagen flöt på bra, hade en 2 timmars rast. Då jag åt lunch med mamma, med utsikt över fotbollsplanen där lillebror hade match. Solen sken och jag fick för en stund en riktig söndags-chill-out-feeling.

Efter klockan 20:00 avslutades räkningen och "allvaret började". Men det var inte så jäkla enkelt, det var ju inte precis bara att räkna röster och tro att allt skulle stämma och sen skulle man få gå hem. Oerhört komplicerad procedur, men vi höll modet uppe.

Vi var det sista gruppen kvar i lokalen ("det är för att vi är extra noggranna"). Efter 12-slaget skulle automat-alarmet gå påi lokalen, så vi blev tvugna att gå ut en liten stund. Men vad händer? Larmet går, vi blir utelåsta, måste ringa på larmcentralen och hämta några killar som låser upp för oss så vi kan slutföra räkningen. Efter mycket om och men ser vi larmbilen åka förbi lokalen, in på småvägar och villar bort sig.

Jag höll på att frysa ihjäl! Ingen hade ju en aning om att vi skulle bli utelåsta i en halvtimme, så vi satte inte på oss ytterkläder. Där stod vi mitt i höstnatten, huttrade och skämtade...

Till slut kom vi in, slutförde räkningen. Packade ihop och gick. Jag beställde en taxi och åkte hem, åt en bit prinsesstårta framför High Chaparall och somnade direkt.

En arbetsdag på lite drygt 17 timmar, never again...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0