Pianorecital

Publicerat klockan: 11:13:07 den 2010-05-30



Jag är stolt som en tupp! Igår hade min underbart talangfulla och fina kusifin Elisabet pianokonsert. Tillsammans med två andra pianoklinkare spelade dem bland annat Bach, Grieg, Rachmaninoff, Debussy, Bartok. Det var inte precis på samma nivå som Lunka på, dem här kidsen har övat i drygt 8 års tid, varje dag. Jag har aldrig varit något vidare fan av klassisk musik, men när man hör musiken och ser kusinens fingrar flyga så graciöst över tangenterna kan man inte bli annt än imponerad.

Min absoluta favorit var när de sexhändigt spelade "Tigertango med raka knän eller Födelsedagskalas hos Henry Cowell", helt skruvad och så sjukt svår. Verkligen galenskap på högsta nivå men den kräver ändå proffs som spelar, annars blir det bara helt kaiko.

Sedan åkte alla hem till farmor och farfar där det, till middag, bjöds på rabarberpaj, rulltårta, bullar, två sortes tårtor och choklad. Sen låg vi däckade i sofforna och rörde oss inte ur fläcken på grund av sockerkicken. Har inte hämtat mig riktigt än...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0