Vilken dörr ska jag öppna?

Publicerat klockan: 13:54:49 den 2010-12-08


Fasen, blir förvirrad bara jag tänker på framtiden, det finns så jäkla många möjligheter. Vad ska man välja, vad vill jag, vart ska jag bo, vart ska jag plugga, vad vill jag plugga, vill jag ens plugga, hur tjänar man massa pengar, vad gör mig lycklig, hur gör jag andra lyckliga, vilka betyder någonting för mig...? Blir helt snurrig.

En av alla anledningar till att jag flyttade hit till London var för att jag under tiden jag jobbar ska fundera ut svar till dessa frågor. I alla fall vad jag vill göra i framtiden. Efter London.

Härom veckan gick jag med Isabelle på Oxford Street kvällstid. Stämningen, den massiva julbelysningen överallt, två vänner från två olika länder, människorna som rusade förbi på gatan...  "Oh my God! Isabelle, can you believe that we are actually in London?! We live in freakin London, how cool is that?!" Ända sedan jag kom hit händer det titt som tätt att jag vaknar upp från mitt dagdrömmande och ser staden. Jag vet ju att jag är i London, men det är så lätt att fastna i vardagen att man glömmer bort att vara här och nu.

Jag älskar att jag flyttat hit. Jag förverkligade en dröm. Vad jag gått och pratat om hur länge som helst gjorde jag. Jag öppnade en dörr och gick igenom den, no regrets. Det blev hur bra som helst. Kan nästan bli lite arg på mig själv ibland, för jag lever för mycket i framtiden. Okej, jag flyttade till London, en dröm som gick i uppfyllelse (tack vare mig själv), bra. Nu då? Vad är nästa steg? Jag är en så sjukt rastlös själ, det här livet känns för kort för att stanna på ett ställe för länge. Vad är nästa steg i planen? Detta ger mig panik, för jag vet inte riktigt vad nästa steg är, jag har ingen direkt färdigutvecklad plan och det känns som ett jävla slöseri med tid. Jag blir så otålig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0