The beauty of life

Publicerat klockan: 22:45:51 den 2010-12-30

Hur vacker är människan på en skala från ett till tio?

Jag längtar efter sol och värme. Jag längtar efter nya äventyr, nya människor, nya upplevelser, platser, annorlunda mat, ett annat språk. Jag längtar efter flip flops och bikini, Ray Bans och sand som fastnar mellan tårna och på kroppen. En god bok, gå i djungeln, glo på en stjärnklar natt, vara dödligt kär, hålla handen, gråta av skratt med mina bästa vänner. Åka moppe och skrapa knäna, bli iknuffad i kristallklart turkost vatten, gå gratis drinkar, dansa på barbordet, få självlockigt hår av den fuktiga luften, känna att jag strålar för att jag mår så bra. Skapa nya rutiner och nya vanor. Aldrig veta vad som kommer hända, bara go with the flow.

Att skriva detta kan nog få mig att verka sjukt otacksam. Jag flyttade ju "precis" till London, har skapat mig ett liv här med jobb och boende och jag har fantastiskt fina vänner. Jag har det bra här. Men ni förstår, det hade jag hemma i Stockholm också, och se så fint jag fick det här. Allt går, man måste bara ha lite faith. Våga tro på det man inte vet någonting om. Man måste göra det man själv tycker är rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0