Gårdagens bravader

Publicerat klockan: 09:29:04 den 2009-10-10



Så här glad var jag igår precis innan jag cyklade hemifrån (jo då, jag cyklar varje dag!) var jag sprallig och glad. Middagen var god (och stark!) och bion charmig. Inte misnöjd med att vi gick och såg den, men jag hade hellre lagt 100 spänn på någon annan film...

Jag måste bara berätta. Jag är ju så jäkla envis och vill gärna att allt ska vara så osvenskt som möjligt, så när vi gick till ett indiskt ställe där jag beställde räkor går det till såhär:
"Jag skulle vilja ha nummer 9, den med räkor."
"Den är väldigt stark."
"Jaha, tycker du jag ska någonting annat då?"
"Jag skulle ta Tikki Masala istället"
"Men jag är inte sugen på det. Ta räkorna i alla fall."
"Okej, men det är starkt."

Sedan får jag höra av ytterligare en kille att räkorna är väldigt starka. Hur starka, undrar jag. Kommer jag dö? Nej då, svarar killen. Du överlever.

Haha, snacka om att jag var nervös när jag hade tallriken framför mig! Okej, det var starkt, men vad fasen, jag dog inte, och banne mig, jag skulle äta upp allting bara för att bevisa att jag inte är någon mesig svensk som inte tål stark mat. Jag är alltid den som kryddar extra (även om det inte behövdes denna gång, hehe). Ville nästan gå fram till dem med min tomma tallrik och visa att jag ätit upp, men det tyckte till och med jag var lite över gränsen...

Så, nu är jag nyvaken, kall och trött. Har gåt upp extra tidigt för att åka och träna afrikansk dans. Vi får se hur det går. I'm very excited!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0