Lillebror i klackar!

Publicerat klockan: 16:02:31 den 2009-01-29

Semla efter träning? Motsägelsefullt? Nej då!

Fy vad stressigt det blev igår! Höll på att komma försent till träningen, men hann på håret! Skönt var det med lite yoga i alla fall, världens träningsvärk i axelpartiet och låren idag!

På träningen träffade jag en tjej som gått i min paralellklass från ettan till nian, så vi bestämde oss för att börja träna lite tillsammans! Det blir ju mycket roligare så!


Visst blev de fina?!

Efter yogan lagade jag och lillebror semlor.

Du behöver:
* Semmelbröd
* Grädde (vi använde vanlig, men jag tror mer på spraygrädde!)
* Mandelmassa

Så här gör du:
1. Gröp små hål i bröddelarna, så att du ska kunna få plats med mer grädde och mandelmassa!
2. Vispa grädden. Blanda sedan ner lite nersmulad mandelmassa. Mättnadskänslan av massa grädde blir inte lika stor då!
3. Lägg en skiva mandelmassa i ett av hålen du gröpt, helst det i bottnen.
4. Lägg på grädden mellan brödskivorna.
5. Ät!




Okej, det här blir dagens bild. Varför gör jag alltid så här? Om någon kompis ska gå och köpa godis efter skolan hakar jag på. Fine, men varför ska jag köpa även om jag inte är sugen? Dessutom slutar det alltid med att jag köper mest. Suck. Nu sitter jag och trycker i mig det här, usch! Jag är liksom sugen på någonting, men vet inte vad. Uppenbarligen har jag inte hittat vad jag vill ha, eftersom jag fortfarande känner mig sugen! Men vad?! Någon som känner igen sig?

Det är så lustigt, jag gillar inte ens lösgodis, men nu sitter jag här och äter det! Jag mår inte ens bra av att äta massa godis, men jag gör det ändå! Nej, usch, jag vill börja äta nyttigt - bara! Tror jag startar imorgon!


Idag har jag haft en vanlig dag i skolan och haft ett produktionsmöte! Inget ovanligt! Ha en toppenkväll!


Hihi, jag MÅSTE bara berätta världens roligaste historia! Min lillebror kommer bli skitsur på mig, eftersom det handlar om honom och han läser min blogg, men det är så roligt!

Igår kväll kikade vi en liten stund på TV och fastnade framför Made in Sweden. När Janet lånade Lailas klackar fnissade Jens och sa "det där skulle jag kunna göra!"
"Vad då menar du?" frågade jag
"Dansa. Eller gå i klackar. Tittat bara!" så ställde han sig upp och började gå en överdriven catwalk. "Titta!" sa han.
"Duktigt" sa jag "men hämta mina klackar och gå i dem ska vi se vem som är mallig sen!"

Han sprang och hämtade mina nyaste stövlar och satte på sig dem. Och faktiskt, han gick ju fasen bättre än vad jag gör! Har han övat i smyg tro? Satt på sig dem och trippar omkring när jag inte var hemma? Hm, vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Ebba von Sydow

Nu blev jag sugen på godis och (!) semlor... Fin blogg! /Ebba von Sydow

2009-01-29 @ 16:49:34
URL: http://www.veckorevyn.com/ebba

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0