Historiska, Blå Porten och telefonsamtal

Publicerat klockan: 21:42:48 den 2009-01-25
Hej allihopa!
Vilken otroligt underbar dag jag har haft! Både nöje och nytta så att säga.
Dagen spenderades med min farmor och kusin Elisabet. Först gjorde vi ett två-timmars-race på Historiska museet och kikade igenom alla utställningar, duktigt va?! Riktigt kul och intressant!



Definitivt roligaste utställningen!



Synd bara att allt var i tyg!



Fast låtsas kan man ju alltid göra!

Har ni tänkt på en sak; det är mycket roligare och man lär sig betydligt mycket mer när man går på museum på fritiden och inte när man man går å skolans vägnar. Det är lättare att lära sig när man inte måste banka in det i skallen. Någon som håller med mig?

Efter Historiska gick vi till Blå Porten och åt en sen lunch. Lammrostbiff för min del, delicious!
Sedan blev det en vända på stan. Lärde farmor att brownien med mjukglass i Gallerian är hur god som helst! Kom hem med en påse té från NK - yoghurt/blåbär! Den har blivit hyllad av mina vänner, och jag kan inte annat än bara hålla med dem! Helt fantatiskt god!



Utanför Blå Porten!



En glad Julia!

Jag har ju som sagt blandat nytta med nöje idag. Nöjet var ju att få träffa min underbara farmor och kusin vitamin. Nyttan är att jag har suttit i telefon hela kvällen och planerat nästa helg = firandet av min födelsedag! Yey! Jag kommer ha så jäkla kul! Bara att hänga med i bloggen så får ni ta del av det hela! God kväll!

Kommentarer
Postat av: matilda

sv: åh coolt med turkost! Ja juste du hade hallonröd det var fint :) du skulle passa i ljusrosa tror jag :)



vilken cool utställning dy har varit på, kakor och tårtor i tyg! :P

2009-01-25 @ 21:56:47
URL: http://apieceofsthlm.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Tack för dagen! =)

2009-01-26 @ 21:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0