Scenograf och producent

Publicerat klockan: 13:30:52 den 2009-01-15
Hade dramalektion idag, en riktigt kul sådan! Vi spelade upp första sidan på varje scen, dels för att få en översikt på hur scenograferna ska organisera och för att rekvisitagänget ska få en funderare över vad för slags rekvisita de behöver. Det börjar bli seriöst nu!

När det gäller produktionsgrupperna är jag sceograf och producent. Hur kul som helst! 
För att förklara för er som inte har koll på vad detta är, så kan jag säga att scenograferna bestämmer vart all rekvisita (allt material som ska finnas på scen) ska vara placerad på scen. Rekvisitagruppen bestämmer vad som ska införskaffas, men scenograferna har sista rösten om var de ska stå.
I mitt fall kommer producenterna (jag och Johannes) ha koll på alla möten som produktionsgrupperna har och se till att allting fungerar som det ska. Uppstår det några problem är det vi som tar det tillsammans med regissören.
Så, låter det komplicerat? Inte så svårt egentligen, men det är mycket enklare att förstå när man är insatt. Åh, vad det här ska bli kul!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0