Dagens lektion

Publicerat klockan: 15:35:58 den 2008-09-08


Istället för att prata högt på lektionen medan läraren pratade, skrev vi, Jennifer och jag, korta små meddelanden till varandra. Helt ofarligt; jag lyssnade, antecknade och räckte upp handen, men att skicka koder till varandra kommer inte bli en vana!


Hallå där!
Idag har varit en grym dag! I skolan har jag jobbat på riktigt effektivt. På religionskunskapen hade vi föreläsning om judendomen. Visste ni att mellan 6-9 miljoner (siffrorna varierar beroende på källa) miste livet under förintelsen, även kallat andra världskriget? Det är enorma siffror, om man tänker på att det idag "bara" finns 15-20 miljoner judar i världen.
Under kultur- och idéhistorian diskuterade vi de mest kända konstnärerna under 1800-talet, de som vi idag kallar för impressionister, alltså att de fångar ett intryck, till exempel ett moln, och målar av det. Vi såg en dokumentär om Vincent van Gogh. Fruktansvärt dramatiskt och hemskt liv, som slutade på mentalsjukhus som senare ledde til självmord.
Det var dagens lektioner för er då! Nej då, jag vill bara dela med mig av godbitarna, eftersom jag tycker att det är så himla intressant.

Har även varit och bokat in lite olika möten inför nästa vecka, bland annat träningsvägledning på Sats. Det är inte så att jag inte vet hur man tränar, men med tanke på att jag inte har någon bra koll på hur maskinerna fungerar, hur jag ska lägga upp min träning eller hur jag ska träna för att förebygga fler skador i knät, tycker jag det är kanon att träningsvägledning ingår i medlemspriset!
Med tanke på att det inte var alls länge sedan jag gjorde illa knät under ett aerobicspass och att det fortfarande gör ont i knät, kommer jag ta det lugnt denna vecka när det gäller träning. Ska helt enkelt "vila" lite och försöka att inte anstränga det för mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0