Otroligt intressant dag i skolan!

Publicerat klockan: 16:07:13 den 2008-09-22
Hej alla underbara läsare!
Jag har haft en superbra dag i skolan idag! Nu när jag går sista året i gymnasiet och teaterlinje kommer jag och min klass sätta upp en förställning ute på en riktig teater i vår, även kallad slutproduktion. Just nu håller vi på att kolla igenom tonvis med manusmaterial. Under lektionen prövade vi spela upp en bit ur en pjäs, som var helt galen. Det var på ett café i New York under 50-talet, där alla stadens konstiga typer höll till. Det var liv och rörelse hela tiden, vilket var en riktig utmaning men ändå oerhört kul! Jag meddelar såklart er när vi bestämt oss för vilken pjäs vi valt, men lugna er, det är flera veckor tills dess.

Under religionskunskapen hade vi två killar som föreläste om Israel- Palestina konflikten. Den ena killen var paletinier och den andra jude. Jag lyssnade helhjärtat, det är så mycket mer intressant att lyssna på ett par föreläsare om kan ämnet än en vanlig lärare som står och rabblar fakta ur en bok.
Den ena killen, juden, var helt sjukt snygg! Jag vet inte om det är tillåtet att vara så snygg, men tydligen går det eftersom han var det. De lämnade ut sina mailadresser och sedan fick Jennifer och jag i uppdrag att visa dem till matsalen happy moment! Såklart, trevlig som man är, åt vi tillsammans med dem! Kan det bli bättre?!

Under kultur- och idéhistorian berättade vår Harriet om Straussberg och hans method-acting, och hur det var när hon gick på hans skola i New York - samma skola som Peter Stormare och Marilyn Monroe gick på! Helt otroligt instressant. Jag är säker på att en vanlig Svensson skulle tycka det var kul att lyssna på. Tänk er då mig; kulturintresserad tjej som älskar teater! Mina öron och ögon var stora som tefat under hela lektionen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0