Onödiga utgifter

Publicerat klockan: 20:06:33 den 2008-09-16

Mellanmål = onödig utgift.


Så irriterande. Jennifer och jag har ju sagt att vi köpa minimalt innan London-resan, så vi har mer pengar att spendera när vi faktiskt är där.
1) Efter vårt möte med Lise-Lotte hade vi bara några minuter på oss att äta lunch. I matsalen var det meterlånga köer, vi skulle aldrig i livet hinna till nästa lektion. Vad skulle vi göra om inte springa till caféterian och köpa varsin avocadomacka?
2) Efter skolan insåg jag att jag inte skulle hinna hem innan mitt möte på Sats, så jag var helt enkelt tvungen att köpa lite mellanmål på 7eleven för att orka med en lång och kul eftermiddag. Dock blev den nyttig; trekantsmacka och yoghurt.

Det är just på sådana här små utgifter som ekonomin rasar! Jag vill så gärna spara in på pengar, men vad ska jag göra när jag akut behöver mat i magen?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0