Jobb och släktkalas

Publicerat klockan: 10:32:35 den 2008-09-13
God morgon!
Idag är det lördag och en bra dag. Har precis duschat och slängt i mig lite frukost. Om ungefär en timme ska jag rusa till bussen för att komma iväg till jobbet. Helgens jobb kommer bli grymt, framförallt eftersom jag har mina (favorit)kollegor där, men också för att jag tjänar ihop pengar till resan till London på höstlovet. Bara en månad kvar nu!

Ikväll kommer massa släkt hit och ska fira Jens, eftersom han fyllde 12 år igår! Han blir stor så fort! Jag kommer liksom ihåg massa saker som hände när jag var i den åldern, framförallt så kände jag mig så himla stor.
Hur som helt, det ska bli riktigt kul att träffa släkten igen. Senast vi träffades och alla var samlade var ju när jag och kusin Elisabet hade vårt grillparty, och det är ju, enligt mig, ett tag sedan sist.
Från det ena till det andra, jag måste bara säga att jag älskar ordet släktkalas. Det känns så barnsligt, jag menar, ingen i min ålder vill höra att man ska på ett kalas, i sådana fall party eller fest, inte kalas. Just därför gillar jag att använda det ordet, för att retas lite liksom.

Nu bör jag öka takten lite om jag ska hinna med bussen! Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0