Jens tror jag är rikt som ett troll

Publicerat klockan: 21:41:38 den 2008-09-07

Filmen jag såg var sådär. Det kändes som att den inte riktigt hade någon poäng, man lärde sig sig ingenting från den, så att säga. Ganska kul skådespelarmetod de använde sig av, allt var verkligen överdrivet, som det var 1938. Otroligt vackra kostymer - jag blev så inspirerad av protagonisten att jag målade röda naglar nu. Ser kanon ut!

Har fortfarande en del kvar att göra innan jag går till sängs. Jag bör sova snart, med tanke på att jag är förkyld och är ruskigt trött.

Blev precis påmind om en sak. Lillebror Jens kom fram med sin läxa i franska, det var kort och gott massa hälsningsfraser. Jag kan alla grejer och hjälpte honom därför lite med uttalet, men det är inte det som bekymrar mig.
I somras fick jag reda på att han skulle börja läsa franska, så som en push sa jag till honom att om det gick bra för honom och om han fick bra betyg skulle jag bjuda på en resa till Paris. Bara han och jag. Det skulle vara så kul! Tänker bara på att saker och ting kostar. En resa har jag råd med, men saken är den att jag han massa andra resor jag ska iväg på. Well, well.Sådana problem får jag helt enkelt ta itu med när de börjar bli dags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0