Hannah & Sarah - dag 2

Publicerat klockan: 18:13:47 den 2008-09-07
Innan jag börjar titta på filmen tänkte jag posta dag två med Hannah och Sarah. Egentligen tänkte jag ta en dag per dag, förstår ni vad jag menar? Dag 1 idag, dag 2 imorgon, dag 3 på tisdag och så vidare.
Men jag tänkte vara lite extra bussig och bjuda på dag två redan nu, eftersom jag vet att vissa av er har väntat på dessa bilder! Here we go!


Hannah och resten av klassen på lektion. Tydligen är vår skola grymt mycket bättre än den engelska, vilket jag i och för sig kan hålla med om efter att ha hört hur den faktiskt fungerar.



Dag två blev en lång dag, i alla fall skolmässigt. Hannah och jag gick upp klockan 6:00 och enligt schemat var skoldagen slut 17:00. Vi hade inte så mycket tid över, så vi åkte direkt till Fjällgatan på Söder och fikade medan vi tittade på den underbara utsikten och koverserade.

Ärligt talat, när man bor i Stockholm tänker man inte på hur vackert det egentligen är. Man rusar hit och dit, har möten, missar bussar och tåg... Alltid stress när man bor i storstan. Men nu, när vi hade två turister att ta hand om och visa Stockholm för, fick man verkligen upp ögonen för hur vackert det verkligen är.


Jennifer och jag är glada - fika nästa!



Hannah Banana och utsikt från Fjällgatan - visst är Stockholm vackert?!



För min del blev det en latte och pecankolaglass! Jennifers goda hallon/blåbärspaj syns i bakgrunden.



Hannah Banana (jag ska sluta säga Banana snart, jag lovar) och jag.


När vi kom hem åt vi middag tillsammans med familjen och pratade i många, många timmar. Hemmagjorda köttbullar och äppelpaj serverades - så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0