Hannah & Sarah - dag 1

Publicerat klockan: 14:34:08 den 2008-09-07
Hannah och Sarah är två utbytesstudenter som Jennifer och jag fick i uppdrag att ta hand om. De skulle sova hos oss och vi skulle visa dem vår skola och Stockholm.
Hannah sov hos mig och Sarah hos Jennifer.

Jag blir sällan nervös. Men cirka två, tre timmar innan tjejerna skulle landa på Arlanda pirrade det sådär obehagligt i magen och jag kunde inte sitta still. Planet var lite försenat och Hannah och jag hade gett varandra fel nummer innan hon åkte, så vi kunde kontakta varandra. Hursomhelst så lyckades de ta sig med Arlanda express till centralen och gick därifrån till min skola. Helt sjukt! Det är knappt jag hittar från centralen till min skola; men det lyckades de med!

Jennifer och jag slutade olika tider, så vi bestämde oss för att åka hem till respektive med varsin student. De hade ju sina enorma resväskor och jag hade min första dag utan kryckor, så det var bäst så.

På kvällen, när vi gjort oss i ordning hemma, åkte Hannah och jag till stan. Där träffades vi alla fyra och åt middag i Kungshallen. Jag tog indiskt, Jennifer nudlar och tjejerna pizza. Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0