En objuden gäst

Publicerat klockan: 23:52:46 den 2008-09-17


Usch. När jag öppnade dörren till mitt rum såg jag att jag hade en objuden gäst på besök. Jag skrek inte eller så, men flämtade till när den kröp in under garderoben, eftersom jag insåg att den skulle bli svår att få tag på där under. Spindlar skrämmer mig inte, bara de låter mig vara så låter jag dem vara. Annat är det med ormar. Fråga Jennifer ska ni få höra.
Alla fall så fick jag och hämtade en ihålig innebandyklubba, som jag stack in under garderoben, som spindeln snällt kröp in i. Sedan kastade jag ut klubban på gräsmattan. Där kan han allt ligga och skämmas. Man går inte in i mitt rum utan tillåtelse. Inte om man är objuden. Speciellt inte om man är en insekt.

Nu har klockan blivit sent. Är lite smått irriterad över att vi inte fick kompledigt imorgon, eller ätminstonde sovmorgon. Jag känner redan nu att jag inte kommer kunna prestera lika bra imorgon som jag egentligen skulle vilja. Hörs imorgon! God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0