Dadalenin

Publicerat klockan: 22:39:13 den 2008-09-26

I Tensta konsthalls arbetsrum pryddes alla skrivbordet med Mac/ Apple datorer, sån som jag sparar till! Julia = avundsjuk.


Idag var jag och klassen på Tenstas konsthall och kollade på Dadalenin-utställingen. Normalt sett brukar jag verkligen uppskatta att titta på konst, men inte idag. Vi hade två representanter som pratade om de olika objekten, men det verkade nästan som att de själva inte hade någon koll. "Det är i alla fall jag jag tror", "Eller vad säger du, Hedvig/ Jakob " avslutade de i princip varje mening. Visst att konst är en tolkningsfråga, men man tycker ju att de som är insatta i ämnet bör ha ett hum om vad det handlar om. Inte idag. Därför blev jag riktigt uttåkad, besviken, rastlös - you name it! Trist! Nästa vecka ska vi dock till Moderna Museet, det vet jag med säkerhet kommer bli superkul! Go Moderna!

Kommentarer
Postat av: MrJulle

Så sant! Håller med dig.. De söööög verkligen!!!

2008-09-27 @ 00:44:43
URL: http://blogg.aftonbladet.se/26084

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0