Svar till en arg läsare!

Publicerat klockan: 22:52:00 den 2008-10-14
Anonym om Stjärna till oss!:
hörde att du hade skrivit om oss i klassen så var bara tvungen att kolla upp din blogg!
så sant som de sas så stog de...
jag vill bara påpeka att jag har RESPEKT mot mig sj lika mkt som alla mina andra vänner har för sig själva... de handlar inte om självrespekt de som du tar upp! plus du har även pratat iklassrummet måste jag invika och om du har problem med de kan du lika gärna ta de med OSS! va en kvinna å säg de till vårat aniskte istället för att skriva de på din blogg... om du nu "säger" att du e så pass mogen som du skriver i din blogg VISA de å ta upp de!
jag e inte arg lr någor men tycker bara de e fjolligt å de e ingen som kommer käka upp dig för att du säger de du tycker...


Kära Anonym,
Synd att du inte skriver ditt namn så vi kan prata om det. Jag skriver på bloggen därför jag vill kunna uttrycka vad jag känner och nu har jag fått nog. Det spelar ingen roll vem som säger till klassen, alla pratar lika mycket för det. Det spelar heller ingen roll hur många gånger en lärare eller klasskamrat påpekar det, snacket fortsätter. Vad vill du jag ska göra? Upprepa detta mantra 2 miljoner gånger till utan att någonting händer? Kul att du läser bloggen förresten!
Någon sorts förståelse måste du väl ha för detta? Jag menar, det hela känns bara som en ond cirkel. Jag vill inte peka ut vissa i klassen som svarta får, men jag har diskuterat detta med vänner från andra skolor, och detta är ett relevant problem som bör tas tag i, över skolor i hela Stockholm!

Genom att visa respekt för sig själv menar jag att man är i klassrummet för att lära sig, lika mycket som alla andra. Men pratar man är det omöjligt att fokusera på vad läraren säger och anteckna = du förstör för dig själv!

Jag kan definitivt hålla med om att jag har vid något enstaka tillfälle pratat i klassrummet, men saken är den att jag aldrig pratar så pass högt att någon i min omgivning blir störda. Jag kan slänga en viskning i till exempel Jennifers öga vid tillfälle, men vem stör det? Ingen hör! Och framförallt, hur ofta händer det?!

Jag kan absolut säga vad jag tycker för klassen, men det tjänar ingenting till! Vi har gjort det så många gånger förut, och det man får tillbaka är himlande med ögonen, suckar, ilskna kommentarer eller illavarslande blickar. Det är mycket bättre att ta upp saken i en liten grupp, då folk är mer redo på att höra vad man har att säga, så DU kan väl själv börja med att vara en man/kvinna och säga vem du är så vi kan diskutera saken?!


Hoppas detta inlägg gett dig mer förståelse för vad jag tycker. Känner du dig fortfarande missförstådd, talk to me!

Med vänliga hälsningar, Julia



Kommentarer
Postat av: Julian

hehe Tack för kommenaren :)



Angående det här med klassen så tycker jag att vi/hela klassen borde ta den här diskutionen och verkligen skärpa oss innan du tar det med rektorn! Känns inte som om att det komer att hjälpa. Tror att vi kan lösa det själva om alla skärper sig :)

2008-10-15 @ 00:20:45
URL: http://blogg.aftonbladet.se/26084
Postat av: Anonym

de va jag (irina) som la den komentaren :)

så de e bara att komma fram å prata om de ;)

2008-10-17 @ 21:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0