Skeppsholmen

Publicerat klockan: 22:04:47 den 2008-10-03


Det är en åh-vad-söta blick Jennifer firade av när vi satt på bussen påväg ut till Moderna Museet. Varför? Jo, det satt två urgulliga kids i sätet längst fram. Den ena sa antingen "lång" eller "kort", varpå den andra klappade en eller två gånger. De fick göra om det flera gånger, eftersom den lilla killen klappade fel hela tiden. Så gulligt!



Jag vet inte hur många i klassen som påpekade hur vackert Stockholm är idag! Alla har inte varit ute på Skeppsholmen tidigare, och för alla er som varit där så vet ni ju att det är en väldigt vacker utsikt (speciellt om man sitter i restaurangen och äter), vilket väldigt många kom till insikt idag. Jag kan inte annat än bara hålla med!

Besöket på Moderna Museet var förresten toppenbra och givande! Vi två två klasser, varav många väldigt tjattriga. Tyvärr för jag lov att säga att jag är van vid det, men jag kunde i alla fall fokusera och ställa de frågor jag ville! Vilket kalasbra intiativ av nutida konst-läraren att åka ut och repetera all konst inne på Moderna, där man faktiskt kan se många orginal och vackra konstverk. Jag lär mig så bra genom att repetera på det sättet! Hur lär ni er bäst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0