En traditions som förs vidare

Publicerat klockan: 14:56:41 den 2008-10-31




Varje år vid alla helgons dag har jag, familjen och släkten som tradition att åka ut till graven, luncha på Blå Porten och sedan gå på någon utställning. En väldigt speciell person som ligger mig varmt om hjärtat såg till att detta skedde varje år, och nu när hon inte finns mer så ser vi till att traditionen förs vidare. Jag kommer göra detta varje år. Inte bara för att pryda graven med massa ljus och blommor, utan för att hedra människorna i fråga och göra någonting som jag vet att de uppskattade. Dessutom tycker jag det är hur mysigt som helst att samla hela släkten för att äta lunch på min favoritrestaurang tillsammans och gå på någon kul utställning. Imorgon (läs. alla helgons dag) kommer vi gå på Liljevalchs konsthall och spana in konstnärer som Isaac Grünewald och Sigrid Hjertén. Dessa två har vi pratat om på Nutida konst lektionerna, så jag är riktigt taggad på att de deras konst!

Kommentarer
Postat av: Frannie

om du visste vad avis jag blir nu ;)

2008-10-31 @ 16:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0