Magnetröntgen

Publicerat klockan: 19:31:06 den 2008-05-20
Vad uppspelt jag är! Äntligen lite debatt om stora skor!

Okej, idag! Jennifer och jag har jobbat som djur under dagen med vår statistiska undersökning i matematik! Vi är klara och supernöjda! Arbetet är inlämnat och fick direkt positiv respons av läraren när hon såg den. "Jag gillar framsidan. Man blir sugen!" . Vi gjorde ett superroligt arbete om vinkonsumtionen i Sverige och framsidan innehöll förstås bilder på olika vinsorter och flaskor ur olika vinklar!

Magnetröntgen. Mami och jag möttes och gick till det gigantiska läkarhuset vid Odenplan. Jag var riktigt nerös, nästan rädd, men i väntrummet möttes vi av världens gulligaste röntgensjuksköterska! Hon lugnade mig och jag fick ta av allting som innehöll metall (eftersom det kan förstöra bilderna) och sedan gick vi igenom allt som skulle hända. Det var ganska obehagligt att ligga i det där lilla röret i dryga halvtimmen, men jag hade Mami i samma rum och röntgensjuksköterskan på microfon medan jag lyssnade på the Vocie. Under tagningarna, som by the way lät på samma sätt som en kulspruta, fick jag inte röra en fena, vilket gjorde att jag fick superont i käklederna. Well, well. Det känns i alla fall skönt att ha det gjort. Snart har jag fått reda på vad det! Mami tyckte jag var duktig och belönade mig med en stor latte med irish coffie- smak från Espresso House efteråt - supergott!
Vi handlade lite mat och åkte hem. Broccoli och ädelostpaj. Mums!

Ända sedan igår har jag kännt mig ganska risig. Ont i halsen, känner mig svimfördig, mår illa och har ont i huvudet... Så ikväll ska jag ta det lilla lugna och komma i säng i tid! Imorgon är det ju flera timmars teaterrepetition och Svansjön på operan som gäller!

Kommentarer
Postat av: E

Hej. Jag har också stora fötter, och det är fett jobbigt att hitta skor. Men sen är jag också nästan 185 och då tycker jag att det är rätt normalt med storlek 41-42. Får jag fråga hur lång du är? Är nyfiken. Förresten, ditt förra inlägg var superbra.

2008-05-20 @ 21:18:05
Postat av: Katie

Vad duktig du är som vågade ligga i magnetkameran. Jag har sagt till mamma att jag aldrig kommer att göra det utan att jag blir nedsövd. Det är inte bara bilderna som blir förstörda av metall. Hela du kan fastna i magnetkameran. Mamma är röntgensköterska och hon berättade om en annan sköterska som haft saxen i bröstfickan då hon gick in. Som tur var så var det ingen patient där, men saxen flög som ett skott och fastnade på apparaten. Livsfarligt! Är allt bra med dig annars?

2008-05-21 @ 21:51:17
Postat av: Katie

Damn it! Varför kom inte url:en med?

2008-05-21 @ 21:52:04
URL: http://katie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0