Big foot?

Publicerat klockan: 19:04:14 den 2008-05-20
Jag ska berätta om dagen snart, men först skulle jag lite överraskat säga tack!
Jag läser Blondinbellas blogg. Igår skrev hon ett inlägg som jag blev något irriterad över! Kort och gott så kallade hon tjejer med stora fötter för big foot, något som jag inte alls uppskattade.
I den här bloggen håller jag inte inne med någonting, så därför tänker jag rakt ut säga att jag själv har storlek 44 i fötter. Nog för att det har varit jobbigt genom åren eftersom det är så svårt att hitta snygga tjejskor  i den storleken på marknaden, men jag är stolt över mina fötter! Långa tjejer har långa fötter, korta tjejer har korta fötter! Vad är det som är så svårt att förstå?! Oftast brukar jag inte prata om vilken skostorlek jag har, eftersom man oftast möts med ett vrålande "Vaaa?!". Vad är grejen? Det är tydligen fint att vara lång, så varför skulle inte lika gärna långa fötter kunna vara det?

Det hela resulterade i alla fall med att jag skrev en kommentar till Blondinbellas inlägg samt skickade ett mail till henne. Det lät så här:
Bella, jag tycker inte du ska kalla tjejer med stora fötter för "big foot". Hur schysst är det egentligen? Jag har storlek 44 i skor, men skäms inte för det! Jag är modellång, och därför skulle det se konstigt ut om jag hade ett par 39 till fötter! När ska du, och andra för den delen, börja fatta det?! Skäms!

Det var inte min mening att skicka iväg kommentaren med anknytning till min blogg, men så råkade det visst bli! Därigenom fick en hejdundrans massa kommentarer på min blogg, både positiva och negativa! Till er som peppar och håller med mig skulle jag bara vilja säga TACK! Till er som slänger iväg kommentarer som denna: Vad är det för fel på att bli kallad big foot om man har stora fötter?
Jo, det ska jag tala om för dig! Big Foot klingar negativt! Namnet kommer från ett läbbigt snömonster i en film. Hur många skulle gladeligen vilja bli assoccierade med ett monster? Det är samma sak som att bli kallad "jätte" om man är lång. Hur många av er korta vill bli kallad dvärg? Förstår ni mig?

Även om det var lite dumt skrivet av Bella, så förlåter jag henne! Jag hittade nämligen detta i mailboxen:
De var mest på skämt!   De är snyggt och var lång!



Nu hoppas jag alla ni med fördomar inte har några kvar! Och för en som faktiskt har stora fötter (och bor i Stockholm) skulle jag vilja rekomendera King Size skor på Tegnérgatan! Helt okej butik, men hittar ni någonting ni vill ha måste ni vara snabba! Det finns många tjejer med stora fötter som snabbt roffar åt sig de snyggaste modellerna!
Har ni något annat tips på någon skoaffär som säljer skor med stora storlekar - hör gärna av er!

Ps. Visste ni förresten att Paris Hilton har skostorlek 45 (jag har läst hennes bok) och hennes syster Nicky Hilton har storlek 44? Den ni!




Till alla skobutiker ute i världen, jag ska berätta en sak! För 200 år sedan var den kvinnliga medellängden cirka 20 centimeter kortare än vad den är idag! Under dessa 200 år har välfärden i vårt land ökat, vilket har lett till att foket lever längre och bättre. Det har i sin tur lett till att vi blir längre, även våra fötter! Varför kan ni inte anpassa era kläder och skor efter det?! Alla ser faktiskt inte ut son Nicole Richies; pinnsmala, korta och med små fötter! Både Richie- kopior och alla andra ska har rätten till kläder och skor som passar! Tack för mig!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jättebra skrivet! Ja, har varit på King Size skor i Sthlm, finns en likadan i Arlöv med större utbud. Men tänk va skönt det skulle vara att gå in på "Din Sko" och hitta skor som passar.. :) Ha en fin kväll!

2008-05-20 @ 19:18:41
URL: http://ettsmultron.blogg.se/
Postat av: Edi

Hej!



Har själv samma problem att hitta skor.



Internet i alla ära men tänk om fler "vanliga" butiker kunde ta in större storlekar - vilken dröm för oss! :) Vi får helt enkelt se till att göra oss synliga och hörda hos tillverkare och i butiker så kanske det händer något. Vi finns! Vi är många! Vi vill också ha snygga skor!



Här kommer en liten länklista som kanske kan vara till någon nytta. Har du fler tips själv så vore det kul att läsa om det på din blogg.



www.zappos.com



2=212" rel="nofollow">http://www.jshoesonline.co.uk/Hers/NEWLadiesSize9s/products.aspx?pcID=3&pcID2=212



http://www.greatshoes.se



grandes/Mujer/Talla43//1000000640/Pagina1" rel="nofollow">http://www.xlplanet.com/user/zapatosgrandes/Mujer/Talla43//1000000640/Pagina1



http://www.xlbootic.com



http://www.designershoes.com



http://www.tallwomen.org/shoes/

2009-06-09 @ 22:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0