Idag och igår!

Publicerat klockan: 17:56:40 den 2008-05-22
Hej, hej!
Det är hur fint väder som helst idag och jag har gått och dragit på mig en jobbig förkylning! Näsan påminner om ett vattenfall, jag är så trött att jag slumrar till hela tiden, ont i kroppen, näsan blir öm och torr eftersom jag snyter mig hela tiden... Kort och gott: jag är förkyld.
Det känns så trist bara. Varje gång jag är sjuk, jobbar eller är upptagen (inomhus) på annat sätt är det på något vis alltid vackert väder! När ska jag, soldyrkaren number 1, få min beskärda del av solen? Va?
Jaja.

Igår var en fantastisk dag! Gick i skolan som vanligt, sedan övade jag och Malin på vår scen i flera timmar. Några klasskompisar agerade regissörer och sufflörer, vilket var väldigt bra! Tack!
Här kommer en supersnabb skiss av mig karaktär Helen, gjord av Jennifer. Snyggt va?!



När vi kände och färdigrepeterade för dagen, drog Jennife och jag iväg och åt. Det blev det där stället på bottenvåningen av Gallerian. Ni vet, det där stället som-man-aldrig-kommer-ihåg-namnet-på? Urgod italiensk sallad!
Väl vid Operan hämtade vi våra biljetter och gav en bukett syrener till världens bästa kulturhistorialärare som krya-på-dig present. Hon är nämligen hemma med en opererad fot, men kunde såklart inte strunta i Svansjön!

Åh! Svansjön! Det är svårt att hitta rätt ord. Vackra kulisser, underbara kostymer och otroligt skickliga dansare (Svansjön är en balett). Man var i exstas hela kvällen, så bra var den! Det enda minuset är att den var så lång; tre timmar och femton minuter! Och då räknar jag inte med pauserna! Jag kom hem riktigt sent, men vad gör man inte för en underbar föreställning?!
Innan Jennifer och jag skiljdes åt, köpte vi varsin Ben&Jerry's på 7eleven! Mums, vad gott!

Kolla nästa inlägg så får ni se bilder från den underbara kvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0