I h-a-d a dream...

Publicerat klockan: 18:15:59 den 2008-05-22

För ungefär en månad sedan blev vi tilldelade våra roller i det nya projektet: Moderna texter. Jag och Malin spelar mor och dotter. Mamman, alltså jag, är i scenen superduperförkyld och klagar som bara den. Det första jag tänkte när jag läste manuset var "Oh no!". Hur spelar man förkyld på ett realistiskt och äkta sätt? Ni kan tro att jag var nervös, eftersom jag vill göra en så bra rolltolkning som möjligt och att publiken ska tro på det jag gör. Jag var faktiskt så nervös att jag drömde en dröm. Det var dagen innan föreställningen och jag hade blivit så in i norden förkyld! Snorade, hostade och mådde dåligt. Normalt sett skulle man väl förbannat sig över det, men jag var superglad. Nu kunde jag göra bra ifrån mig på scen!
Föreställningen blev en succé och jag fick mycket beröm. Jag njöt verkligen.

Nu har drömmen delvis gått i uppfyllelse. Jag är superduperförkyld. Fattas bara att föreställningen blir en succé!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0