Skärpning...

Publicerat klockan: 21:08:58 den 2008-03-25
... Starlounge! Idag läste jag två saker på deras hemsida som gjorde mig upprörd!

Tycka vad man vill, men att påstå att Miley Cyrus "glufsar i sig pommes frites som om det inte fanns någon morgondag"  är väl ganska idiotiskt? Om inte annat patetiskt. Ordet glufsa associeras lätt med att vräka i sig mat och  långsiktigt bli överviktig. Vad sänder det ut för budskap till tjejer runt om i landet? Ät inte pommes frites för då blir ni tjocka? Herregud!! Hade Miley tuggat på en morot eller en selleristav hade de väl sagt att hon var anorektiker. Nej, usch! Skärpning!

Angelina Jolie talade för en tid sedan med brittiska tidningen The Sun om sin dåliga självkänsla som hon kämpar med varje dag. Hon tillade även "Jag tror att alla gör det. Jag ser så mycket fel med mig så det är ofattbart". Detta anser hemsidan är ljuv musik för alla avundsjuka kvinnors öron. Hallå?! Förstår ni inte att ni kan skapa en oroväckande sorts fientlighet i landet med detta uttalande? Ska en kvinna njuta av att en annan kvinna har dålig självkänsla? Om något så är det väl att man ska känna sig lugn att man inte är den enda som inte har självkänslan på topp jämt, även superkändisar kämpar. Men detta är ju bara absurt!

Starlounge:
+ : Ni postar upp fina bilder på kändisar.
- : Bättra på språket! Det är förskräckligt!

Kommentarer
Postat av: ullrika

hejja! fram för tjejer som stödjer andra tjejer! vi är inte så många... än!

2008-03-27 @ 00:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0