Igår på F12

Publicerat klockan: 10:46:06 den 2008-07-30
  
God morgon!
Som sagt, efter jobbet igår svidade jag snabbt om till mitt nyinköpta vinröda linne, svarta sidenshorts och min Wrangler-jeansjacka. Jag har världens underbaraste Mami som kom förbi med Mcdonald's take-away! Hon visste nämligen att jag inte skulle hinna köpa någonting innan jag åkte in till centralen. Verkligen urgulligt!
Jag, Natta och ett helt gäng från olika butiker på k:fem, gick till ett ställe som heter F12, på Fredsgatan 12. Logiskt va? Drack lite smått och gott, samtalade, dansade en stund.

En sak blev jag lite taken aback av. I Grekland lärde Jenny och jag känna ägarna till en nattklubb, så vi kom alltid in gratis och alla drinkar/ shorts/ you name it var också gratis. Här betalade vi bland annat 49:- för en öl och 58:- för en Smirnoff - helt sinnessjukt! Från gratis till kanondyrt! Vi skämtade om att det är svårt att bli full i Sverige, men då var det någon smarty-pant som kom och sa att man måste gå till rätt ställen.

Glad var i alla fall att jag hade vänner som ställde upp! Återigen (jag börjar bli trött på det nu) så har mitt bankkort blivit avmagnetiserat! Jag kan inte betala! Därför hade jag underbara vänner som ställde upp och betalade för mig! Tack!

En trevlig kväll hade vi i alla fall. På väg hem köpte vi med oss lite McDonald's-mat och åt - gott! När vi skulle ta bussen hem visade sig det att de sista redan hade gått, så vi fick gå hem! Och det var inte en liten promenad kan jag säga - 3 km! Hem kom jag i alla fall, och idag är jag så himla jag för jag ska sätta mig ner och luncha/planera tillsammans med min underbara kusin! Hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0