Presenter

Publicerat klockan: 10:45:26 den 2008-07-13
 
Min kusin kom i onsdags hem från Turkiet och var så gullig och kom hem med lite presenter till mig! En tuff beachbag med elefanttryck (tas definitivt med till Grekland!) och några söta turkiska armband. Ni vet såna där armband med det vakande ögat på. Ett rosa, ett orange och ett brunt. Det rosa och orange hade hjärtan på! Gissa om jag blev som ett litet barn på nytt när jag såg dem!

Ögat: Överallt i Turkiet kan kan hitta diverse smycken med "det vakande ögat" på. Turker tror att om man det vakande ögat på sig och någon fiende, eller någon överhuvudtaget som tänker lågt om dig, går förbi dig med dessa tankar i huvudet, studsar de tillbaka på fienden själv. Det vakande ögat fungerar som en sorts spegel. Man utsätts alltså inte för några dåliga projicerande tankar, utan den som tänker dåligt om andra för det bara dåligt själv. Fin tanke va? Jag har några stycken hemma i mitt smyckesskrin, så inga dåliga tankar om mig inte!

Kommentarer
Postat av: Maria

åt faktiskt också kräftor o räkor igår, fast erat såg nästan godare ut, haha

2008-07-13 @ 10:48:20
URL: http://mariapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0