Nadal vs. Federer

Publicerat klockan: 10:22:35 den 2008-07-08
Var det någon annan än jag som satt uppe igår natt och tittade nonstop på reprisen av Wimbledonfinalen mellan Rafael Nadal och Roger Federer? Riktig klassisk rysarmatch, som en av kommentatorerna så fyndigt sade. Helt sjuka bollar; de raddade upp dem gång på gång; som utan tvekan skulle kunna klassas som matchens boll. Det var den absolut mest spännande matchen jag någonsin sett. Ärligt talar visste jag inte att jag tyckte det var så kul att titta på tennis. Jag blir bara arg när jag tänker på bollkallarna som sitter i någon konstig position och väntar på att en boll ska gå ut som de kan springa efter. På något sätt känns det lite väl överklassfasonigt för mig, men efter gårdagens match så köper jag allt vad bollkallar och linjedomare heter: TENNIS ÄR BÄST!

     


Femfaldiga Wimbledonettan Roger Federer fick sig allt en match mot vinnaren Rafael Nadal.

Kuriosa: * Hade Roger Federer vunnit denna match hade han tagit Björn Borgs rekord med antal vunna Winbledon-finaler på raken. När han nu fick silver ligger de på delad förstaplats!

* Matchen höll på i nästan fem(!) timmar! Det var regnavbrott, långa set och en riktigt tuff match som gjorde det hela!

Kul kommentar av Mami: - Undrar om de har Björn Borg kallingar på sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0