Nu känner jag mig motiverad!

Publicerat klockan: 20:39:46 den 2008-08-24

Krävs det anteckningsböcker från Chanel för att få dig motiverad inför skolstarten? Slå till!



De senaste två veckorna har jag verkligen inte varit sugen på att börja skolan. Bara tanken på att skolan ligger fem miljoner back och att det kommer ske massa dumma konstalationer, bland annat att min klass kommer blandas med andra, har fått mig att tycka att allt känns fel.

Ändå har jag inte haft mycket tid att reflektera. Jag har ju som sagt jobbat hela sommaren, det har varit full rulle hela tiden, och helt plötsligt har skolan börjat igen. Men de senaste dagarna, nu när skolan faktiskt är igång igen, har jag befunnit mig i tre stadium:
1) Allt kändes bara fel och skolan kändes bara negativ.
2) Jag accepterar tanken, men det känns fortfarande inte rätt.
3) Jag börjar inse att skolan känns helt rätt!

Skolan har ju, som jag nämt säkert tusen gånger vid det här laget, alltid varit något jag gillat. Bara tanken på att få lära sig nya saker, bli smartare, klokare, äldre och vara social med människor i alla åldrar är riktigt uppfriskande. Och att man får köpa nytt skolmaterial såklart! Jag är lite av en materiell person av mig. Nya pärmar, häften, kalendrar, anteckningsböcker, pennor, sudd, filofax, post-it lappar och överstrykningspennor är helt underbart! Såna saker kan få mig att bli hundra procent motiverad.

Nu när jag har bokat in lite shopping inför skolan på tisdag, efter ett möte, känns skolan rätt igen! Vad får er att komma igång inför skolan? Vad gör er motiverade?

Kommentarer
Postat av: Lisa

http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=250

Gratis kläder, riktigt enkelt :)

2008-08-24 @ 21:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0