Never us again - nästan i alla fall

Publicerat klockan: 21:04:01 den 2008-08-27

Frannie, Julia och Marta


Bilden är från förra tisdagen, då treor höll i uppvärmningen på introduktionsdagen för, mestadels, de nya ettorna! Visst är vi stencoola?! Sporttema, syns det?

Hittintills har vi varit tre teaterklasser i trean som delat på tre lärare. Eftersom skolan ligger back några miljoner blev det därför bestämt att vi nu till hösten skulle dela på dessa klasser och göra det till två istället. Många arga och upprörda, men jag tror det lagt sig för de flesta i nuläget. Man har accepterat det för vad det är, så att säga. Jag kan inte göra någonting åt situationen, och ärligt talat så bör man som skådespelare vara beredd på att spela med vilka människor som helst och byta partner när som helst.

Idag fick vi reda på de nya klasserna. Jag och Jennifer hamnade i alla fall i samma grupp. Vi ska ha kanadensiska Alex som regissör och, ja, det känns kanske bra i nuläget. Vi får se hur man känner en månad innan vi går upp på scen tillsammans. Då man är frustrerade, arga, irriterade och stressade på varandra. Men som sagt, just nu känns det bra.
Fast lite vemodigt är det allt. När man har gått med en klass i två år och lärt känna dem utan och innan är det naturligt lite ledsamt att skiljas åt. Men det är ju inte farväl för alltid. Vi går fortfarande i samma kärnämnesklass och ser varandra varje dag i skolan. Kom ihåg det F! (du vet vem du är!)

Kommentarer
Postat av: Frannie

Så sant gumman, så sant. Jag är jätteledsen för ditt knä :( hoppas det repar sig snart.

Jag och Jennifer köpte varsin kafé cooler idag och tänkte på dej ;) du är bäst gumman!

<333

2008-08-28 @ 20:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0