Min kost

Publicerat klockan: 19:22:55 den 2008-08-24
Hemma från jobbet. Det blev lite bråttom innan jag åkte till jobbet eftersom jag ville hinna spana på om det fanns någonting av intresse när det kommer till skolmaterial, men det fanns i princip ingenting av intresse kvar! Köpte dock några saker. Lägger upp bilder på vad tillsammans med allt annat jag köper, på tisdag. 


En otroligt skum sak inträffade idag. När jag hade jobbat cirka två timmar blev jag så frukansvärt trött. Jag förstod verkligen inte varför. Jag kunde nästan inte stå upp eller hålla ögonen öppna. Jag trodde nästan jag blivit akut sjuk eller någonting! Lite senare fick jag i alla fall gå på lunch, och efter att jag slängt i mig lite McDonalds mat var jag grymt mycket piggare.
Nu tror jag att  jag har kommit på varför jag blev så trött. Till lunch åt jag pasta och pesto. Eftersom jag oftast byter ut kolhyderater såsom pasta och potatis är det självklart att jag blev dåsig av pastan! Ingenting man kanske tänker på vid första anblicken, men så är det faktiskt.
Det var från början min morbror som berättade att han bytt ut kosten så, så jag ville också pröva och se om det fungerade. Det tar cirka en vecka att vänja sig av med all pasta eller vad det nu kan vara, men nu, när jag inte äter det i lika stora proportioner längre, kan jag inte tänka mig att fylla tallriken med kolhyderater. Man blir sjukt trött!

För övrigt så gillar jag inte stora köttbitar. EntrecÔte, lövbiff, oxfilet... jag kan äta det, men inte mycket. Jag tycker inte att det är någon vidare god smak på köttet och så är det bara segt och äckligt. Därför äter jag mycket vegetariskt, kyckling och fisk.
Egentligen är alla dessa val omedvetna, men det gör att jag mår mycket bättre. Nu ska jag gå iväg och äta med familjen! Dagens Outfit senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0