Jag är stolt

Publicerat klockan: 12:02:58 den 2008-08-06
Som svensk brukar man ju inte få skryta, det är som en oskriven regel. Man gör det bara inte.
 Eftersom jag inte är 100% svensk skiter jag fullstädndigt i denna fåniga regel. Klart man ska vara stolt över vem man är! Klart man ska vara stolt över sin släkt!

Jag tänker inte gå in i minsta detalj, men min mormor och morfar tillhörde relativt fina släkter. Något som varken de, eller någon annan skröt om.
Jag tänker inte skryta, utan lite snabbt nämna att min mormor var en av de finaste människorna jag kom att lära känna. Min morfar var en stor man. Hovrättspresident, stor roll inom Röda Korset, jurist- världens bästa morfar.
Igår satt jag uppe ganska sent och läste i hans diktböcker. Imponerande! Även om jag inte fick tid att lära känna honom, så får jag en ganska bra uppfattning om vem han var. Bara genom att läsa någonting som är skrivet av honom själv. Det går liksom direkt in i hjärtat.

Kommentarer
Postat av: Frannie

Ååh, jag älskar att få ta del av släktinfo, du har helt rätt i att man ska få vara stolt, det är jag också, även om det i min släkt finns personer eller händelser som man kanske är mindre stolt över, men i grund och botten är det en oerhörd berikning här i livet tycker jag :) Släktforskning är något jag gärna skulle ta mig an :D



Ha så bra<3

2008-08-06 @ 16:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0