Jag orkar inte vara rosenrasande

Publicerat klockan: 08:42:28 den 2008-04-12
Datorer och dess vidunder... Gissa vad som hände igår? Datan som jag sitter och skriver framför fick ett sammanbrott. Vi blev tvunga att starta om den på nytt, alltså på den ny-nivån den är i när man får den för första gången och sedan ska installera den. Så är det nu. ALLA filer har försvunnit! Alla dokument, alla bilder från flera år tillbaka, minnen...
Detta har faktiskt hänt en gång förut. Då blev jag rosenrasande, för verkligen allt försvann. Nu när det har hänt igen skulle det ju vara naturligt om jag blev rosenrasande igen, men jag orkar faktiskt inte det. Varför bli arg? Det som har hänt har hänt och det går inte att göra någonting åt det. Vad hjälper det då om jag blir fly förbannad? Inte alls, så nu vet jag att man absolut inte under några omständigheter kan lita på teknikens under, och det ska jag komma ihåg. Försöka i alla fall. Ibland kan faktiskt tekniken vara riktigt kul och spännande. När den åtminstonde är snäll och fungerar...

Igår blev det inte så mycket bloggande. Jag låg mest i sängen. Läste, vilade och tog det lugnt. Riktigt skönt faktiskt. Idag mår jag mycket bättre, även om det känns som jag sitter i en båt ute på det öppna havet i stormväder. Men jag ska jobba idag. Mår jag sämre kan jag ju alltid gå hem.

Hur ska ni spendera lördagen? Blir det jobb, utgång, umgås, shopping eller kanske ta det lugnt? Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: alec

vad tråkigt med datan och allt gumman :(

Idag ska jag och pojken åka och storhandla, sen blir det att träffa en kompis och dricka lite vin :)
vad ska du göra??
KRAM

2008-04-12 @ 11:53:46
URL: http://alecstar.blogg.se
Postat av: laijna

det där är så himla irriterande! :S

2008-04-12 @ 17:22:15
URL: http://laijnloo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0