En dag på Operan

Publicerat klockan: 16:15:31 den 2008-04-09
Idag var jag backstage på Operan. Superkul! Jag har varit på Operan och sett föreställningar ett par gånger i mitt liv, så jag visste redan en del, men nu fick jag lära mig så oändligt mycket mer! Nästa gång jag går med någon dit ska jag berätta allt jag lärt mig om Operahuset! 
När vi under guidningen gick in till kungligheternas louge, åkte håret för ansiktet medan jag höll i mobilen. Därför såg jag inte de två djupa trappstegen precis framför mig och därför snubblade jag ner och höll på att trilla över räcket, fem meter rakt ner. Men jag klarade mig i sista stund! Att jag hade klackar idag gjorde inte precis saken bättre, så imorgon blir det platta skor för mig!

Sista 15 minuterna fick vi se repetitionen av Rosenkavaljeren. Rätt var det är så går min granne rakt över scenen. Jag blev lite chockad först, men sedan kom jag på att han är operasångare, så det är inte så konstigt att han stod på scenen. Jag ville ropa på honom, men eftersom publiken fick inte prata, fnissa, viska eller dylikt, så fick jag sitta tyst och njuta av repetitionen. Jag träffade ändå honom på tunnelbanan hem sedan, så jag fick tillfälle att berömma honom i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0